dijous, 16 de juliol del 2009

Salvador Sostres presenta un nou llibre


Dimarts aní a la presentació del darrer llibre de Salvador Sostres. El considero un dels escriptors importants d’aquest moment i un dels millors articulistes.

Força gent que em coneix es sorprèn d’aquest judici i que admiri i llegeixi Sostres. Hi barregen una mena de criteris ètics i estètics sobre el personatge –sobre la imatge que s’han fet del personatge- més que no pas sobre l’obra.

És la mateixa mena de capteniment que Salvador Sostres critica amb insistència, i crec que amb encert, quan parla de la gent que no vota Mas perquè els sembla arrogant, sense aturar-se ni un moment a pensar si por ser millor president per Catalunya que el que acaben votant. Talment els que diuen que en Sala i Martín no pot ser bon president del Barça perquè per la seva demostrada intel·ligència i vàlua pot donar una imatge prepotent. Estranys arguments o, si més no, força discutibles.

Diuen que Sostres és ric i viu molt bé. Jo no en soc pas de ric però, a diferència d’altres, això no em genera cap ressentiment. El que m’importa és el seu talent com a escriptor i d’això us asseguro que si que va sobrat.

Tornant-hi. Llegir a Salvador Sostres em produeix sempre, fins i tot quan no estic d’acord amb el que diu, l’efecte de l’aire fresc. I cada cop trobo més necessari aquest, aire perquè fa temps que el país viu en un ambient viciat i resclosit.

Per molts anys Salvador i gràcies per aquest nou llibre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada