(Carla Herrero Nebot/CR) “Hi ha una proliferació de la qüestió funcional, social i professionalitzada de l’ensenyament que va en detriment dels aspectes més rellevants i humanistes de la formació de la persona”. Així de clar es mostra Josep Maria Esquirol, professor de la Universitat de Barcelona a l’hora de parlar de la situació de l’ensenyament avui dia.
Esquirol parla de les dues cares d’una mateixa moneda: la formació humana i la formació més estrictament acadèmica. “Ambdós pilars són importants a l’escola, però al llarg de la història hi ha hagut èpoques on s’ha donat més pes a un i èpoques on era més present l’altre”. “Avui dia la professionalització de l’ensenyament és el que està més present”. I Esquirol, malgrat assegurar que “totes dues formacions són necessàries a l’aula” creu “discutible” que sigui adient que la vessant més funcional agafi tant de pes.
Josep Maria Esquirol creu que “és un tòpic real que la figura del mestre i del professor no són valorades de la mateixa manera que ho eren fa unes dècades”. Comenta que “el docent ara no té el mateix prestigi –ni el metge ni el capellà- i que això no només afecta al món educatiu sinó a la societat en general”. “L’escola és una comunitat de vida i els mestres han de ser-ne exemples” afirma.
Tots aquests temes seran tractats els propers 15 i 16 d’abril en un simposi organitzat per les Facultats de Filosofia, Psicologia i Ciències de l’Educació de la Universitat Ramon Llull (URL), la Fundació Escola Cristiana de Catalunya(FECC), La Salle i l’Arquebisbat de Barcelona, i que tindrà lloc a l’Auditori de l’Escola d’Arquitectura de la capital catalana.
El simposi, sota el títol “Repensar el sentit de l’educació avui” vol promoure una reflexió sobre els elements essencials de l’escola i l’educació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada