diumenge, 21 d’abril de 2013

Estudiar, fer deures i desigualtats educatives: un llibre i una polèmica

PublicatEl Matí Digital

França ha viscut recentment un d’aquells grans debats nacionals –tant del seu gust- sobre els deures escolars. Afortunadament, no hi ha hagut mimetisme i, tot i algun escadusser intent, el debat no ha arrelat aquí.
L’altre dia, però, arran de la presentació del llibre "Com Ajudar els Fills a Estudiar (i fer els deures del col·le!)", de Juanjo Fernández, em va arribar una piulada de twitter que sintetitzava perfectament les tesis franceses dels contraris als deures escolars: No creus que els deures són un anacronisme d'una escola transmissiva i acadèmica? A més, genera més desigualtats entre nens.

Ja sé que en 140 caràcters no es pot argumentar gaire, però il·lustra molt bé un discurs conegut. Un discurs que trobo construït sobre dues fal·làcies que poden ser contradictòries entre si i defensades alhora. I que, a més, sempre es presenten sense alternativa real.

Vull centrar-me en la qüestió de la desigualtat. (Continuar llegint aquí)

El llibre de Juanjo Fernandez

A banda de la reflexió que proposo publicada a el Matí digital, no cal dir que recomano la lectura del llibre en qüestió i seguir els bons consells de Juanjo Fernández. Sant Jordi pot ser un bon motiu addicional per comprar i regalar aquest llibre. I si voleu el llibre signat, el dimarts, 23 de abril, de 13:00 – 14:00 a la Llibreria Claret (Llúria, 5, Barcelona) (mapa), Juanjo Fernández signarà "Com Ajudar els Fills a Estudiar (i fer els deures del col.le!)".
 
Si voleu accedir a la presentació del llibre, aquí teniu el vídeo:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada